Ακολουθήστε μας

  • Facebook Social Icon

Τηλ: 2104633645

Αθηνά Μωραΐτη Χατζηθάνου

Διαιτολόγος Διατροφολόγος Πειραιά, MSc

στην Κλινική Διατροφή

Πράσινο Τσάι & Υγεία!!!

της Αθηνάς Μωραΐτη Χατζηθάνου,
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

στην Κλινική Διατροφή

Τα τελευταία χρόνια έχει αναγνωριστεί η αξία του πράσινου τσαγιού στην υγεία μας!

Τα οφέλη από την κατανάλωση του πράσινου τσαγιού ποικίλουν και περιλαμβάνουν πρόληψη του καρκίνου, προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος, έλεγχο του σωματικού βάρους, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, πρόληψη της αρθρίτιδας...

Το πλήθος των ευεργετικών δράσεων του πράσινου τσαγιού οφείλεται κατά κύριο λόγο στα υψηλά ποσοστά κατεχινών που περιέχει. Η υψηλή περιεκτικότητα σε κατεχίνες συσχετίζεται με την επεξεργασία που υφίσταται, καθώς αυτό δεν οξειδώνεται (σε αντίθεση με το μαύρο και το oolong) αλλά υποβάλλεται σε θερμική επεξεργασία. Ακόμη, το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε ξανθίνες, θεοβρομίνη, καφεΐνη, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, βιταμίνη K, θεανίνη και τανίνες, ουσίες που ενισχύουν τις ευεργετικές του δράσεις.

Ειδικότερα η συμβολή του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα πραγματοποιείται με πολλούς τρόπους. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση αυτού του αφεψήματος προκαλεί θερμογένεση και με αυτό τον τρόπο αύξηση του μεταβολισμού. Άλλωστε, η αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη που παρουσιάζεται, προκαλεί την ενεργοποίηση του λιπώδους ιστού, δηλαδή την καύση του λίπους. 

Έτσι, οι έρευνες δείχνουν πως η καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού πλούσιου σε κατεχίνες από υπέρβαρα άτομα οδηγεί σε μείωση του σωματικού βάρους και της περιμέτρου της μέσης περίπου 5% και κατά συνέπεια σε αλλαγή της κατανομής του σωματικού λίπους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς το σπλαχνικό λίπος συσχετίζεται με το μεταβολικό σύνδρομο (αυξημένα λιπίδια στο αίμα, κίνδυνος για σακχαρώδη διαβήτη, αυξημένη αρτηριακή πίεση, αυξημένο ουρικό οξύ).

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού είναι πολύτιμη για το αδυνάτισμα (σε συνδυασμό με ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής και τακτική άσκηση). 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα εκτός από τα ευεργετικά οφέλη στην υγεία και στο βάρος μας τονώνουν τον οργανισμό και μπορούν αντικαταστήσουν ιδανικά τον καφέ!