ΡΟΔΙ: Το φρούτο της (διατροφικής) αφθονίας!!!

της Αθηνάς Μωραΐτη Χατζηθάνου,
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

στην Κλινική Διατροφή

Το ρόδι είναι ένα από τα ωραιότερα φρούτα του φθινοπώρου. Η λαική παράδοση το συνδέει με την καλή τυχη  και την  αφθονία (θυμηθείτε το έθιμο να σπάμε ένα ροδι την Πρωτοχρονια), όμως γνωρίζοντας τη θρεπτική του αξία καταλαβαίνουμε ότι δίκαια κατέχει αυτο τον τίτλο!

Πράγματι, πρόκειται για ένα φρούτο πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, Ε, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες. Μάλιστα, ένα ρόδι καλύπτει το 40% της ποσότητας της βιταμίνης C και το 25% του φυλλικού οξέος των απαιτήσεων ενός ενήλικα, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε τανίνες, ανθοκυανίνες και ελλαγικό οξύ, ενώ η συνολική αντιοξειδωτική ικανότητά του έχει υπολογιστεί πως είναι 2-3 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του κόκκινου κρασιού ή του πράσινου τσαγιού. Σε πρόσφατη μελέτη, φάνηκε ότι το ρόδι και οι διάφορες ποι­κιλίες μούρων έχουν την ισχυρότερη αντιοξειδω­τική δράση σε κυτταρικό επίπεδο, σε σύγκριση με άλλα 25 φρούτα που εξετάστηκαν.

Έτσι, η κατανάλωση του ροδιού φαίνεται πως εμποδίζει την οξείδωση της LDL- χοληστερόλης , που αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Άλλωστε, η υψηλή περιεκτικότητά του σε κάλιο βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Έχει λοιπόν αποδειχτεί πως η καθημερινή κατανάλωση ροδιού μειώνει την διαστολική πίεση έως και 36% και τη συστολική έως και 5%. Ωστόσο, άτομα που πάσχουν από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια θα πρέπει να το αποφεύγουν. Ακόμη, η κατανάλωση του ροδιού φαίνεται να συντελεί στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος, του μαστού και του προστάτη, αλλά και στον περιορισμό της ανάπτυξής τους. Τέλος, συμβάλλει στη μείωση των φλεγμονών, ενώ ο χυμός του ροδιού έχει αντιβακτηριδιακή και αντι-ιική δράση κατά της οδοντικής πλάκας.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως η τακτική κατανάλωση του ροδιού είναι σημαντική για την υγεία μας και γι’ αυτό οφείλουμε να το εντάσσουμε στη διατροφή μας... άλλωστε είναι εύκολο καθώς μπορούμε να το καταναλώσουμε με διάφορους τρόπους: ως φρούτο (μόνο του ή σε φρουτοσαλάτες), να πιουμε το χυμό του (μονο του, ή μαζί με το χυμό άλλων φρούτων όπως του πορτοκαλιού), να το προσθέσουμε σε πράσινες σαλάτες, να το προσθέσουμε στο πλιγούρι, να στολισουμε τα γλυκά μας....

 

Διατροφική Ανάλυση  ( 1 ρόδι = 280 γραμμάρια)

Ενέργεια............................................................ 234 kcal

Πρωτεΐνες...........................................................4,71 γρ.

Λιπαρά................................................................3,30 γρ.

Υδατάνθρακες..................................................52,73 γρ.

Φυτικές ίνες.......................................................11,3 γρ.

Ασβέστιο.............................................................28 mg

Σίδηρο................................................................0,85 mg

Μαγνήσιο.............................................................34 mg

Φώσφορο..........................................................102 mg

Κάλιο...................................................................666 mg

Νάτριο....................................................................8 mg

Ψευδάργυρος.................................................0,99 mg

Χαλκός............................................................0,446 mg

Σελήνιο.............................................................1,4 mcg

Βιταμίνη C.......................................................28,8 mg

Νιασίνη (Β3)..................................................0,826 mg

Φυλλικό οξύ..................................................107 mcg

Βιταμίνη Ε......................................................1,69 mg

Βιταμίνη Κ.....................................................46,2 mcg

USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 21 (2008)

Ακολουθήστε μας

  • Facebook Social Icon

Τηλ: 2104633645

Αθηνά Μωραΐτη Χατζηθάνου

Διαιτολόγος Διατροφολόγος Πειραιά, MSc

στην Κλινική Διατροφή